Alig egy év leforgása alatt olyan dolgokat élt meg, amivel nagyon nehéz megbirkóznia egy ilyen fiatal játékosnak, a nyomás nőtt, ő pedig kezdte egy kicsit elveszíteni a kontrollt. Már a tavasszal sem igazán jöttek a gólok, ami miatt sok kritikát kapott, de a bizalom töretlen volt felé, amit a befektetett munkával és a remek csapatra gyakorolt hatással magyarázott Nikolics. A 2014-15-ös szezonban továbbra is alapember volt, végig játszotta az El-csoportkört, amit kudarcként élt meg a klub (hat meccsen két pont egy rúgott góllal), azonban a kupában a döntőig meneteltek (a Cukaricki 1-0-ra nyert ellenük a fináléban), illetve egy év után ismét bajnoki címet ünnepelhettek, s a tavaszra már hősünk is elkapta a fonalat. Ezt követően jött a 2015-ös U20-as új-zélandi világbajnokság, ahol az esélytelennek tartott, Veljko Paunovics irányította szerb csapat – az egyenes kieséses szakaszban minden meccsen 120 percet játszva – végül felért a csúcsra. Zsivkovics hősként tért vissza Belgrádba, amit a klub egy szerződés-hosszabbítással szeretett volna honorálni, amiben jelentős fizetésemelés is szerepelt.
1943-ban behívták katonának, és Aktyubinszkba került katonai iskolába. 1945-től a moszkvai Katonai Idegennyelvi Intézetben tanult, amit 1949-ben végzett el, japán referens-fordító képesítést szerezve. Később tanító Kanszkban és japán tolmács a Távol-Keleten. 1955-ben leszerelt, rövid ideig Leningrádban dolgozott fordítóként, ezután Moszkvában a Szovjet Tudományos Akadémia Össz-szövetségi Tudományos-technikai Információs Intézetben. 1957 és 1959 között a Goszlitizdat, 1960-ban a Gyetgiz szerkesztője volt. Ezután kutatóintézetben dolgozott. Borisz, Sz. Vityickij néven is íkagyij öccse. 1950-ben végezte el a középiskolát, a Leningrádi Egyetem matematika–mechanika fakultás csillagászat szakán tanult tovább. 1955-től 1958-ig aspiráns volt a pulkovói csillagászati obszervatóriumban, 1965-ig ott is dolgozott. 2006-ban szívinfarktuson esett át. A Sztrugackij testvérek számos műve játszódik ugyanabban az elképzelt jövőben, ismertebb nevén a Noon Univerzumban. A név a sorozat első regényéből, a Noon: 22nd Century (magyarul: Ugrás a jövőbe címmel jelent meg) szákagyij szerint nem tudatosan hozták létre a sorozatot.
Hiába jött volt korábban egy progresszor, aki megmutatja az egyetlen jó lehetőséget, nekem kellett fel- és beismernem a zsákutcáimat, kijelölni az új haladási irányt, és belátni, hogy rengeteg mindenről csak azt hittem, hogy biztosan tudom. S Rumata is felismeri, hogy néha nagyobb erő kell nem beleszólni, beavatkozni mások életébe. De van, hogy nem képes másra az ember, nem tudja nem megtenni… (Minden mást a fenti és lenti linken olvashatsz erről a könyvről. )
Szojon a Margit-híd előtt nem sokkal, a kedvenc részüknél – szerelmes szemükben a Parlament sárga fénye tükröződik –, igent mond. Akkor is zuhog majd. Mögöttem a sugár és a kemó leírhatatlan pokla. Mögöttük egy Viking nevű szállodahajó. Istennek lenni nehéz. Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését. Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.
Olivér szorong az ideges férfiaktól, láthatóan tart tőlük, és én minél idegesebb vagyok, neki annál több a hordalék van a szavaiban, most már dadog, de mégsem bír csöndben maradni, neki van egy ismerőse, aki hasonlóan járt, vagyis hát csak volt, a múlt héten temették. Szív Ernő fulladozva ráparancsol, ezt hagyja abba. Olivér gyerekkora óta ilyen, ha ideges lesz, nem tud figyelni, ilyenkor nem érti, mi a baj, a kényszerei szolgája, rabja, mesél tovább, ránézésre nyaki áttétet emleget, rám tör a csuklás, ki akarok szállni az araszoló autóból, önkívületben vagyok, rángatom az ajtót. Olivér ettől kikészül, még annyira sem tud koncentrálni, kifordul a sávból és majdnem karambolozunk egy városnéző busszal. Csikorogás, égett, ijedt szag. A batár, öreg busz talán tíz centire áll meg az autótól, amiben ülünk. Én G. K, az elbeszélő, látom magam a kocsiban: nem ijedek meg, mert már annyira félek, hogy nem fér több. És azt is látom, hogy fenn, a busz emeleti részén átrendeződött kicsit az ülésrend.
Az Intermezzo ban Bálint Edina v endég e Láng Annamária színésznő. Mundruczó Kornél színházrendezőként tért vissza a Velencei Biennáléra. A Proton Színház Nehéz istennek lenni című előadása Velencében búcsúzott a külföldi, itthon pedig a 75. jubileumi előadással búcsúzik majd a hazai közönségtől "Lélegzetelállító, kelet-európai hardcore-reality színház. "- írta a Der Standard. Egy évvel azután, hogy a Pieces of a Woman című filmjét a Velencei Nemzetközi Filmfesztivál versenyprogramjában bemutatták, Mundruczó Kornél ismét szerepelt a La Biennale programjában, de ezúttal a színházi szekcióban. A Nehéz istennek lenni olaszországi premierjére szabadtéren, az Alfredo Albanese parkban került sor: az olasz közönség 2021. július 6-án és 7-én tekinthette meg az előadást. A 2010-es bemutató óta eltelt 11 év alatt a Proton Színház produkciója bejárta Európát, sőt még Ausztráliába is eljutott, a mostani volt a 19. és egyben utolsó vendégjátéka. A Sztrugackij fivérek ihlette darabban Láng Annamáriát, Wéber Katát, Kiss Diána Magdolnát, Gera Marinát, Rába Rolandot, Bánki Gergelyt, Katona Lászlót, Friedenthal Zoltánt, Szemenyei Jánost és Nagy Zsoltot láthatja a közönség.
Két kamion áll az út szélén. Árut cserélnek: három fiatal nőt. Egy nagyszabású terv készül, ha sikerül, másnapra minden megváltozik. A leleplezés kulcsa a fiú, akit eddig elrejtettek a világ szeme elől. Nem hibázhatnak, ezért a raktér falai között új törvények születnek. Aki nem engedelmeskedik, nem térhet haza. Azonban közöttük van egy idegen, aki bármikor közbeavatkozhatna, mégsem teszi meg - parancsot kapott rá. Mint az Isten, megteremtve a világot, némán szemléli teremtményeit. Egy ideig. De meddig lehet csupán megfigyelőnek maradni? Kritikák "Lélegzetelállító, kelet-európai hardcore-reality színház. " (Der Standard - Ausztria) "Ilyet még nem látott Zürich! A sokat próbált színházrajongók is alig tértek magukhoz a majdnem két órás előadást követően. Vajon a kamion egy Pulp Fiction partiautó volt vagy mégis inkább egy Magyarország posztkommunista pornópiacáról származó prototípus? A gonosz és a zseniális különleges ötvözete! A sokat díjazott film és színházi rendező munkái szembe mennek a kapitalista világgal.