És mi az a helyes beszéd? Tartózkodás a hazugságtól, a másokat megosztó beszédtől, a sértő beszédtől és a hiábavaló fecsegéstől: ezt nevezik helyes beszédnek. - Buddha Az olyan érzések, mint az elkeseredettség, a zavartság, a düh, a neheztelés, a harag, a féltékenység és a félelem, valójában nem rossz dolgok, hanem tiszta pillanatok, amelyek... [Részletek] - Buddha Győzd le haragod, add fel büszkeséged. Nem érheti szenvedés azt, akit semmi sem béklyóz, akinek semmije sincs. [Részletek] - Buddha Létünk olyan, mint a vonuló őszi felhők, A lényeg születését és halálát látni olyan, mint egy tánc látványa, Egy emberöltő annyi, mint egy fényvillanás az égen, Úgy elsuhan,... [Részletek] - Buddha Haragtartónak lenni olyan, mint forró szenet marokra fogni azzal a szándékkal, hogy valaki másra hajítjuk azt; mi fogunk elsőként megsérülni. [Részletek] - Buddha Még egy isten sem változtathatja vereséggé annak az embernek győzelmét, aki önmagát győzte le. [Részletek] - Buddha Semmi sem félelmetesebb a kételkedésnél.
Magatokban, ne m�sban higgyetek! Az erd� a hat�rtalan kedvess�g �s j�akarat saj�tos szervezete, amely semmit sem ig�nyel a l�tez�s�hez, de v�delmet ad minden l�ny sz�m�ra. �rnyat k�n�l m�g a fav�g�nak is, aki elpuszt�tja. �lj, Pihenj, Dolgozz. Egyed�l magaddal, Sosem f�radsz. Az erd� sz�l�n �lj boldogan, V�gytalanul. Ez a szenved�s nemes igazs�ga (... ): a sz�let�s is szenved�s, az �regs�g is szenved�s, a betegs�g is szenved�s, a hal�l is szenved�s, k�tve lenni ahhoz, akit nem szeret�nk, az is szenved�s, elvesz�teni azt, akit szeret�nk, az is szenved�s, ha a k�v�ns�g nem teljes�l, az is szenved�s; r�viden: minden, ami a l�thez k�t, szenved�s. K�t csapd�t kell elker�ln�nk az igazs�ghoz vezet� �ton. Az egyik, ha nem megy�nk v�gig, a m�sik, ha el sem indulunk. A felt�telekhez k�t�tt l�t szenved�ssel j�r. A szenved�snek van oka, van v�ge, �s vannak utak, melyek elvezetnek a v�g�hez. Haragtart�nak lenni olyan, mint forr� szenet marokra fogni azzal a sz�nd�kkal, hogy valaki m�sra haj�tjuk azt; mi fogunk els�k�nt megs�r�lni.
Az vagyunk, amit gondolunk. Mindaz, ami vagyunk, a gondolatainkból táplálkozik. Gondolatainkból építjük fel a világunkat. - Buddha Az olyan érzések, mint az elkeseredettség, a zavartság, a düh, a neheztelés, a harag, a féltékenység és a félelem, valójában nem rossz dolgok, hanem tiszta pillanatok, amelyek... [Részletek] - Buddha Ánanda, nem mondtam-e neked már régen, hogy minden, ami kedves és kellemes, megváltozik, megszűnik és elmúlik? Hogyan is volna lehetséges, Ánanda, hogy az, ami született, keletkezett,... [Részletek] - Buddha Egyetlen pillanat létezik csupán, amelyben fontos, hogy felébredj. Ez a pillanat most van. [Részletek] - Buddha Amit gondolunk, azzá leszünk. Mindannyian saját tetteink rabszolgái vagyunk: miért haragudnánk emiatt másokra? [Részletek] - Buddha Még egy isten sem változtathatja vereséggé annak az embernek győzelmét, aki önmagát győzte le. [Részletek] - Buddha A császár elleni összeesküvést csak akkor hiszik el, amikor a császárt már megölték. [Részletek] - Josef Toman Az élet megtanította arra, hogy a boldog pillanatokért néha nagy árat fizet az ember.
S ha képtelen vagy továbbadni azokat, akkor azok birtokolnak téged. Bármi legyen is a kincsed, úgy tartsd a markodban, mintha vizet tartanál. Mert ha megszorítod, eltűnik. Ha kisajátítod, tönkreteszed. Tartsd szabadon, és örökre a tiéd marad. " 3. "Mindegy, milyen nehéz volt a tegnap, ma mindent újrakezdhetsz. " 4. "Ne zsúfoljátok tele lelketeket haszontalan gondolatokkal. Minek rágódni a múlton, elébe menni a jövönek? Maradjatok a jelen pillanat egyszerűségében. " 5. "Az egész létezés titka, hogy soha nem lenne szabad félned. Sose félj attól, mi lesz veled, ne számíts senkire. Abban a pillanatban, amikor elutasítasz minden segítséget, szabad vagy. " Lapozz a cikk folytatásáért! Lapozz a cikk folytatásáért! Fotó
Harmadik f�lt�l sz�rmaz� s�tiket (cookie-kat) haszn�lunk a megjelen� rekl�mok szem�lyre szab�sa �s statisztikai adatok gy�jt�se �rdek�ben, valamint s�tikben t�roljuk a be�ll�t�sokat. A s�tikr�l r�szletes t�j�koztat� olvashat� adatv�delmi t�j�koztat�nkban. A s�ti be�ll�t�sokat lehet�s�g van szem�lyre szabni ezen az oldalon vagy az "Elfogadom" gombra kattintva hozz�j�rulhatsz az �sszes s�ti haszn�lat�hoz.
Az elme messzire kóborolhat testetlenül, felöltve a tudat rejtélyes köntösét. Amit gondolunk, azzá leszünk. Mindannyian saját tetteink rabszolgái vagyunk: miért haragudnánk emiatt másokra? Az élet hosszú útján a hűség a legjobb útitárs. Meditációs gyakorlatod során semmit sem szabad ráerőltetned elmédre, de ne is hagyd, hogy elkalandozzon. Belül keressétek a fényt, önmagatokban leljetek menedéket! Vezéreljen az igazság, mint fény a sötétben, mert az lehet csak menedéktek! Magatokban, ne másban higgyetek! A szenvedés csökkentése érdekében meg kell különböztetni a fájdalmat magát attól a fájdalomtól, amit mi okozunk csupán azzal, hogy rá gondolunk. A félelem, a düh, a bűntudat, a magány és reménytelenség mind olyan érzelmi reakciók, amelyek képesek felerősíteni a szenvedést. Az olyan érzések, mint az elkeseredettség, a zavartság, a düh, a neheztelés, a harag, a féltékenység és a félelem, valójában nem rossz dolgok, hanem tiszta pillanatok, amelyek rámutatnak arra, hogy mit fojtunk el. Nem könnyű dolog a sok [filozófiai, vallási] rendszerből kiválasztani a helyeset; az egyik ezt választja, a másik azt, a bölcs – egyiket sem.
A bölcs ember úgy összpontosítsa elméjét, mint ahogy a nyílkészítő egyenesíti a nyílveszszőt. A bölcs, aki éberségével legyőzi az esztelenséget, olyan, mint aki megszabadulva a földi terhektől felmegy a bölcsesség palotájába, s annak erkélyéről tekint le a földi kínoktól szenvedőkre, sőt mint a bölcs remete, aki a szent hegy csúcsáról nézi a távoli síkságon küszködő tudatlanokat. Soha ne engedj a figyelmetlenségnek. Soha ne süllyedj az olcsó örömök, az érzéki szenvedélyek mocsarába. Aki éber marad, és elmélyült figyelemmel szemléli a világot, az végül a legtökéletesebb örömhöz jut. Aki tisztátalan lélekkel ölti magára a szerzetesek sárga köntösét, belső összhang és az igazság ismerete nélkül, az méltatlan a szent ruhára. De aki bűnöktől mentes, s lelke megingathatatlan az erényben, ismeri a belső összhangot és igazságot, az méltó a szent ruhára. Hagyd, hogy a mosolyod megváltoztassa a világot, de ne hagyd, hogy a világ megváltoztassa a mosolyod! Bejegyzés navigáció